menusearch
kimiaafzoon.ir

آب رادیاتور و ویژگی‏ های آن

قبلی
افزودنی‏ های روغن
افزودنی‏ های روغن
مشاهده
افزودنی های شیمیایی
افزودنی های شیمیایی
مشاهده
پکیج های ضدیخ
پکیج های ضدیخ
مشاهده
کنترل کیفیت
کنترل کیفیت
مشاهده
ادتیوهای خودرو
ادتیوهای خودرو
مشاهده
۱۳۹۷/۷/۲۸ شنبه
(0)
(0)
آب رادیاتور و ویژگی‏ های آن
آب رادیاتور و ویژگی‏ های آن

  آب رادیاتور از جمله اقلام پر مصرف در خودرو می‏باشد. آب رادیاتور وظیفه اصلی خنک کنندگی موتور خودرو را داراست. این محصول ضمن گردش در سیستم خنک‏ کننده اتومبیل ‏ها گرمای حاصل از احتراق را از موتور جذب نموده و در رادیاتور خودرو آن را از دست می‏دهد. بنابراین کیفیت آب رادیاتور در عملکرد مناسب آن بسیار موثر می‏باشد.

به جهت آن که آب رادیاتور همواره در حال تماس با فلزات مختلف سیستم خنک کننده خودرو می‏باشد لذا تاثیر مستقیمی روی عمر مفید آن‏ها دارد و در صورتی که این محصول از کیفیت مناسب برخوردار نباشد سبب آسیب دیدگی اجزای مختلف از جمله رادیاتور خودرو خواهد شد.

به طور کلی یک آب رادیاتور مطلوب و با کیفیت از سه جزء اصلی آب، افزودنی ‏ها و ادتیو و رنگ مخصوص تشکیل شده است. آب مورد استفاده در تولید آب رادیاتور باید به صورت کاملا خالص و عاری از هرگونه املاح و نمک‏های محلول در آب باشد. در صورتی که از آب‏های غیر خالص و حتی آب شرب یا معدنی برای تولید آب رادیاتور استفاده گردد محصول تولیدی به هیچ عنوان دارای کیفیت مناسب نخواهد بود.

جزء دیگر سازنده آب رادیاتور افزودنی و ادتیوهای آب رادیاتور می‏باشد. وظیفه اصلی این افزودنی‏ها محافظت فلزات مختلف موجود در سیستم خنک‏ کننده خودرو از قبیل مس، استیل، آلومینیم، لحیم و ... در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. پکیج ادتیو آب رادیاتور باید ضمن داشتن خواص ضدخوردگی و ضد زنگ زدگی حاوی ترکیبات ضد رسوب نیز باشد تا از تشکیل رسوبات در رادیاتور جلوگیری نماید. استفاده از افزودنی آب رادیاتور در تولید این محصول امری ضروری می‏باشد به طوری که در صورت عدم استفاده از این مواد افزودنی حتی اگر از آب صد در صد مقطر نیز استفاده شود باز هم شاهد خوردگی و زنگ زدگی فلزات خواهیم بود. در زیر تصاویری از یک آزمون ساده زنگ زدگی فلزات در آب رادیاتور مشاهده می‏شود.

 

                ادتیو آب رادیاتور، افزودنی آب رادیاتور، افزودنی ضد یخ، افزودنی ضدخوردگی، ادتیو ضد یخ، ادتیو ضد خوردگی

متاسفانه به دلیل عدم وجود استاندارد در تولید آب رادیاتور خودرو بسیاری از محصولات موجود در بازار عاری از ترکیبات مناسب ضد خوردگی بوده که این امر سالیانه سبب بروز خسارات جدی بر رادیاتور و سایر اجزای خودرو می‏شود. از جمله خدمات شرکت کیمیا صنعت افزون پارس تولید پکیج ادتیو آب رادیاتور با خواص ضدخوردگی، ضدرسوب و ضد زنگ زدگی می‏باشد. این محصول که در گریدهای مختلفی و با نام تجاری RW add. تولید و عرضه می‏شود در آزمون‏های مختلف مورد تائید و در اختیار تولید کنندگان محترم آب رادیاتور قرار گرفته است. بسته افزودنی آب رادیاتور ضمن داشتن قیمت مناسب کیفیت بسیار بالایی را در محصول تولید شده ایجاد می‏نماید. در زیر تصویر دیگری از یک آزمون عمومی و ساده جهت نشان دادن تاثیر ادتیوهای آب رادیاتور نشان داده شده است.

 

              افزودنی آب رادیاتور، افزودنی ضدیخ، افزودنی ضدخوردگی، افزودنی ضدرسوب، ادتیو آب رادیاتور، ادتیو ضدیخ، ادتیو ضدخوردگی

از جمله اجزای دیگر تشکیل دهنده آب رادیاتور خودرو رنگ می‏باشد. رنگ‏های مورد استفاده در تولید نیز باید دارای خواص ویژه ‏ای باشند که از جمله آن‏ها عدم تشکیل رسوب و ته نشین شدن است. امروزه انواع مختلفی از رنگ‏های آب رادیاتور در بازار وجود دارند که بسیاری از آن‏ها از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و ضمن داشتن معایب ذکر شده با افزودنی‏های آب رادیاتور نیز سازگاری ندارند.

متاسفانه تعداد بیشماری از آب رادیاتورهای موجود در بازار تنها ترکیب آب تصفیه شده و رنگ می‏باشد و به جهت آن که ساختار اغلب این رنگ‏ها بر پایه اسیدی است لذا استفاده تنها از آب و رنگ در تولید آب رادیاتور موجب کاهش pH آب شده و برای خودرو بسیار مضر می‏باشد. از جمله خواص دیگر افزودنی‏های آب رادیاتور خنثی نمودن اثر اسیدی رنگ‏ها و حفظ pH آب در محدوده مجاز می‏باشد.

همانطور که ذکر شد از جمله محصولات پر فروش شرکت کیمیا صنعت افزون پارس پکیج ادتیو آب رادیاتور بوده که دارای فرمولی انحصاری و ثبت شده می‏باشد. جهت مشاهده مشخصات و کاتالوگ فنی این محصول به قسمت محصولات مراجعه و یا بر روی لینک‏های زیر کلیک نمائید.

- پکیج افزودنی آب رادیاتور(RW Add)

- پکیج افزودنی فوق کنستانتره آب رادیاتور(RW51 Add)

  

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر